Lifestyle

Vijf dingen die ik mis aan vroeger

Hoi iedereen! Vandaag heb ik weer een artikeltje voor jullie! Ik ga jullie vijf dingen vertellen, die ik mis aan vroeger.

PicMonkey Collage

  1. Zonnetje van de dag. Toen ik in groep 7 zat, had ik een stagiair. Zij wilde toen dat we elke week 1 iemand hadden, die zonnetje van de week/dag zou zijn. Iedereen vond dat toen super kinderachtig, maar als ik erop terug kijk heb ik er alleen maar leuke herinneren aan. Zo zei de stoerste jongen van de klas dat ik mooie ‘glim ogen’ had. Ondanks dat mijn vriendinnen ook liever complimentjes gaven, wat normaal is op de basisschool, is me zijn complimentje zo erg bijgebleven.
  2. Vallen en opstaan. Vroeger was ik veel minder bang voor vallen en pijn hebben. Als ik viel lachte ik er negen van de tien keer om, en deed de pijn mij niet zoveel. Tegenwoordig let ik er heel erg op dat ik niet over iets kan vallen, simpel weg omdat ik bang ben voor de pijn. Ik mis dus het zorgeloos rondrennen, zonder je ergens druk over te maken.
  3. De oh zo leuke kleine make-upjes. Elk meisje had het wel, van die vreselijke kindermake-up. We waren er gek op, en vonden het maar al te leuk om onze vriendinnetjes of vriendjes ermee te bekladden. Nu ik erop terugkijk mis ik het toch wel, omdat je als kind je toen zo volwassen en stoer voelde.
  4. Disneyboekjes. Ik weet nog of anderen ze ook kennen, maar ik had altijd heel veel Disneyboekjes. Je kon een abonnement nemen, en dan kreeg je een keer in de maand zo’n boekje thuis. Elke avond las mijn moeder een boekje voor, en op een gegeven moment kende ik alle boekjes uit mij hoofd en las ik ze dus hardop mee.
  5. Middageten op de basisschool. Op de basisschool had je altijd super lang middagpauze, en ik ging vanaf groep 6 elke middag bij mijn opa en oma middageten. Later ging ik ook een keer in de week bij mijn andere oma middageten. Bij mijn opa en oma kreeg ik standaard elke dag tosti, en bij mijn oma kreeg ik geroosterd brood. Ondanks dat ik blij ben dat ik niet meer op de basisschool zit, is dat toch wel iets wat ik heel erg mis.

Dit zijn dan vijf dingen die ik mis van vroeger. Zou ik zo’n artikeltje vaker doen?

Liefs Yvet

2 gedachten over “Vijf dingen die ik mis aan vroeger

Geef een reactie

