Food

Mijn favoriete Foodgloss gerechten

Vandaag een artikel over eten. Ik ga namelijk mijn favoriete Foodgloss gerechten delen. Frances (Foodgloss) plaats elke woensdag en zondag een recept op Youtube. Ze legt uit hoe je het kan maken, wat super handig is! Ik kijk al vanaf het begin haar video’s en vind heel veel recepten lekker, maar welke zijn nou favoriet bij mij? Vandaag vertel ik het je!

1. Chocolate Bark. Dit gerecht plaatste als een idee voor Valentijnsdag, en daar heb ik hem toen ook voor gebruikt. Het is heel simpel, omdat je eigenlijk alleen maar chocola moet smelten en er dingen op ‘gooien’ die jij lekker vindt. Ik deed er kokos en suiker hartjes op, en dat is zeker een aanrader! (Link: https://www.youtube.com/watch?v=ni4asAhj29I)

2. Oreo’s. Wie houdt er nou niet van de chocoladekoekjes met witte crème erin? Dit recept heb ik samen met een vriendin gemaakt, wat heel erg gezellig was! Het kostte wel even wat tijd en de koekjes uitdrukken ging niet altijd even makkelijk, maar dan heb je uiteindelijk wel wat. Het smaakte natuurlijk niet naar de echte Oreo’s, maar het kwam er in de buurt. (Linkje: https://www.youtube.com/watch?v=6LoSzUN1lx0)

3. Stoofpotje met kikkererwten. Dit gerecht is echt heerlijk. Het is heel erg makkelijk te maken en je kunt er makkelijk je eigen draai aangeven. Eigenlijk is het gerecht namelijk vegetarisch, maar ik doe er zelf nog wat kippenstukjes bij. Dit is denk ik wel mijn favoriet der favorieten! (Linkje: https://www.youtube.com/watch?v=18D8uo6X9ns) 

4. Gevulde courgette. Ook een hele grote favoriet, is de gevulde courgette. Ik ben zelf een hele grote fan van courgette, dus het kon ook niet anders dat ik dit lekker zou vinden. Net zoals het vorige gerecht, is dit gerecht ook makkelijk te maken. Het duurt wel iets langer voordat het klaar is, omdat het in de oven moet. Maar dit is zeker iets om bijvoorbeeld op een verjaardag te serveren! (Linkje: https://www.youtube.com/watch?v=l1Bk-wjB6uk)

5. Appel/Peren Crumble. Dit is een dessert, en is echt super makkelijk te maken. Dit gerecht is het makkelijkst van allemaal en daarom zeker een aanrader. Het is eigenlijk gewoon appel en/of peren met deegkruimels! (Linkje: https://www.youtube.com/watch?v=6sSZl5D0TMA) 

Ik hoop dat jullie dit artikel leuk vonden. Wat is eigenlijk jullie favoriete gerecht (van Foodgloss)? 

Loves Yvet

3 gedachten over “Mijn favoriete Foodgloss gerechten

Geef een reactie

