Lifestyle

Je beste vriendin ‘ontgroeien’

Elk jaar op de basisschool had ik een beste vriendin, maar wel steeds een andere. Even leek het goed te gaan, maar dan kwamen we erachter dat we toch niet zo’n klik hadden als gedacht. Ik ben daarom van veel vriendinnen ontgroeid, en eigenlijk heb ik dat nog steeds.

Vroeger vroeg ik me altijd af waarom ik nooit eens een vriendin had voor meerdere jaren, maar tegenwoordig zit ik daar niet meer mee. Ik heb geen een keer spijt gehad van de vriendinnen waarmee ik omging in een bepaald jaar. Ik heb veel leuke dingen met hun gedaan, en dat zullen altijd herinneringen blijven.

tumblr_nkaffcKW2n1u7e311o1_500

Toch kreeg ik in groep 6 een vriendin, waar ik nog steeds contact mee heb. We spreken elkaar niet dagelijks, maar af en toe spreken we nog wel eens af. Op de een of andere manier blijkt dat prima te werken, waardoor ik nu gewoon zie dat ik sommige vriendinnen te veel zag. Natuurlijk heb je mensen waar je elke dag tegen kan praten en daar nooit verveeld door raakt, maar dat heb je maar met weinig mensen. Om ervoor te zorgen dat je elkaar dus niet ontgroeid, kun je dus ook gewoon wat minder met elkaar praten.

Soms zie ik daarom sommige vriendinnen als eten. Dat klinkt raar, maar ik zou het even uitleggen. Als je te vaak hetzelfde gerecht eet, heb je op een gegeven moment er een beetje genoeg van. Op dat moment had je gewild dat je het minder vaak had gegeten en gewoon af en toe (zoals een keer in de week). Eigenlijk is het soms precies zo met vriendinnen, als je ze te veel ziet word je een beetje gek van elkaar. Vandaar dat ik er soms voor kies, om niet elke dag uren achterelkaar met een vriendin te appen/bellen/praten.

Ik snap dat sommige mensen dit helemaal niet zullen snappen, maar ik wilde dit gewoon even kwijt. Misschien hebben andere meiden dit gevoel soms ook wel, en herkennen zich misschien in mijn verhaal. Maar laat ook vooral jou ervaring met vrienden/vriendinnen in de reacties achter, ik ben heel benieuwd!

Loves Yvet

9 gedachten over “Je beste vriendin ‘ontgroeien’

  1. Mooi artikel! Zelf had ik op de basisschool een aantal vriendinnen die ik allemaal verloor toen ik naar een andere middelbare school ging dan hen. Op de middelbare school had ik een hele hechte vriendinnengroep die behoorlijk ging bitchen tegen een ander meisje en je zonder pardon zo laat vallen. Dat was niet fijn, maar wel een goede eyeopener. Met die groep heb ik geen contact meer en dat wil ik ook niet. Nu op de opleiding heb ik met een aantal meiden wel contact, maar echt vriendinnen, dat zijn er maar twee. En dat vind ik wel prima zo. Vrienden zijn in mijn ogen tijdelijk, en laten je ongetwijfeld weer vallen.

    Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik gister heb afgesproken met een vriendin die ik al 12 jaar niet meer had gezien en dat was echt als vanouds. Er is dus nog hoop!

  2. Wat een mooi en herkenbaar artikel. Op de basisschool had ik meerdere beste vriendinnen en dan een bestebeste vriendin, zeg maar. We gingen allemaal al sinds de lagere groep met elkaar om. Na schooltijd spraken we niet heel vaal af, vrijwel nooit dus we zaten niet dagelijks op elkaars lip. Toch liet mijn bestebeste vriebdin mij vanaf dag 1 in de steek voor n ander meisje. Achteraf duurde die vriendschap nog geen jaar ( teveel gegeten van elkaar… ), maar dat heeft toen wel pijn gedaan. Ik verwachtte dat we na schooltijd af en toe nog af zouden kunnen spreken, maar dat gebeurde niet. Ze praatte niet meer met me en ik were gewoon vergeten. Ik heb me daardoor heel rot gevoeld een poosje, terwijl ik vanaf dag 1 ook weer nieuwe vrienden had. Met een paar andere vriendinnen heb ik trouwens weer contact en het voelt weer als vanouds. Aan het eind van dit jaar gaan we uit elkaar, maar ik wil het zeker beter doen.

    Er is trouwens ook n vriendin die naar de andere kant van het land verhuisde in groep 6. We bleven bellen, schrijven etc. en we zijn nu ongelooflijk hechte ondanks dat we elkaar 2x per jaar zien.

  3. Ik herken het heel goed. Ik zag vorig jaar bij iemand in de klas en we hadden altijd lol en konden elkaar alles vertellen. Maar op het eind waren de grappen en verhalen zeg maar ‘op’. Ze ging naar een andere klas en nu spreken we elkaar heel weinig. Dat is eigenlijk best wel jammer..

Geef een reactie

