Other

Amerikaans snoep proeven

Vandaag een keer iets totaal anders dan normaal. Ik ga namelijk mijn ervaring met Amerikaans snoep met jullie delen. Ik was zaterdag bij de Jamin en ze hadden opeens allemaal handige mini’s. Normaal zou ik geen Amerikaans snoep kopen, omdat het in best grote verpakkingen zit. Ik vind dat niet handig, want straks vind je het niet lekker. Maar nu kon ik allemaal handige mini’s uitzoeken om te proberen. En ze hebben me wel €0,90 cent gekost!

IMG_0073

Ik heb de volgende snoepjes uitgekozen: Nerds (in drie verschillende smaken), Laffy Taffy (twee verschillende smaken) en Sweetarts. De snoepjes gaan per gewicht, vandaar dat ze maar €0,90 kostte. Ik vind dat een redelijke prijs om eens een snoepje te proberen. Ik ging de snoepjes samen met mijn vriend proeven.

IMG_0076
Laffy Taffy, in de smaken banana en cherry cereza. Zelf had ik nog nooit van deze snoepjes gehoord. Ik was heel erg benieuwd omdat de verpakking er veel belovend uitziet. Wel voelt het vrij hard aan in de verpakking, dit is echter niet zo. De snoepjes hebben een aparte structuur, niet hard en niet zacht. Het is ongeveer de structuur van een lange jan, maar dan net ietsje harder. De snoepjes zijn best lekker, wel smaken ze een beetje chemisch. Maar ik had ook niet anders verwacht van Amerikaans snoep. Mijn vriend en ik vonden de kersensmaak het lekkerst, want de banaan proefde je niet echt.

IMG_0074
Sweetarts. Hier had ik al eens van gehoord. De een vind het heel lekker, de andere laat het liever liggen. Mijn vriend en ik vonden dit zo ontzettend lekker. Het zijn harde snoepjes, waar je eerst op moet zuigen en later kun je ze doorbijten. De smaken zijn lekker, en niet te chemisch. Ik vond alleen de paarse echt ranzig. De smaak van de paarse zou ik omschrijven als de geur van een paarse geur pen (die vroeger iedereen had). De rest van de smaken vond ik wel heel erg lekker en gelukkig vond mijn vriend de paarse wel lekker. Ik weet dus dat ik de volgende keer, de paarse snoepjes bij hem dump!

IMG_0075
Nerds, in de smaken seriously strawberry, gotto-have grape en lemonade with cherry. Nerds heeft iedereen wel eens van gehoord. Ik dacht altijd dat het gewoon een soort dummies waren, hierdoor had ik ze nog nooit geproefd. Maar nu kwam toch de gelegenheid om ze eens te proberen. We begonnen met de roze, die ik in het begin lekker vond maar daarna wilde ik het gelijk uitspugen. Ik vond de smaak namelijk niet echt heel aangenaam. Daarna de paarse, die alweer naar de geur pen smaakte. En toen de gele, die ik eigenlijk wel heel erg lekker vond. Ik structuur van de snoepjes vind ik alleen niet zo heel fijn. Maar voor een keertje was het best lekker!

Ik vond het heel leuk om een keer Amerikaans snoep te proeven. Ik zou de volgende keer alleen de nerds laten liggen, die vielen helaas een beetje tegen. De rest vond ik wel lekker en zou ik dan ook zeker weer kopen. Maar mijn grote favoriet waren toch echt wel de sweetarts! Hebben jullie wel eens Amerikaans snoep gegeten? 

Sorry voor de slechte kwaliteit van de foto’s. Het was al avond, maar mijn vriend en ik wilde per se het snoep proeven. 

Loves Yvet

8 gedachten over “Amerikaans snoep proeven

  1. Hahaha, ik duik altijd als ik in de stad ben even de Jamin in om te kijken naar het Amerikaans en Japans snoep, daar heb ik ook dat Japans DIY snoeppakket dat ik laatst reviewde vandaan. Blijft leuk om te zien hoe het op andere plekken in de wereld anders is en soms vind je echt een all time favourite!

Geef een reactie

