Lifestyle

Quotes #1

Soms heb ik zo’n moment dat ik allerlei quotes vind, die te mooi zijn om niet te delen. Vandaar dat ik vandaag vijf quotes met jullie deel, omdat er voor mij een verhaal achter zit of omdat ik ze heel erg mooi en inspirerend vond. Ik heb er #1 bij gezet, omdat ik denk dat ik dit nog wel eens vaker ga doen.

tumblr_ngsaiudT2A1si08fho1_1280
1. The pain that you feel when you fail is not to convince you to stop, but to motivate you to move on and find success. Waarom ik deze quote heb uitgekozen, is omdat ik vorig jaar ben blijven zitten. Het deed ontzettend pijn de eerste toetsweek, toen ik allemaal slechte cijfers terug kreeg. Ik had de hele herfstvakantie geleerd, en baalde zo enorm. Maar ik besloot niet op te geven en gewoon te blijven leren. Het was moeilijk om nog op te halen, maar ik ging ervoor. Uiteindelijk ben ik blijven zitten, maar wel met meer voldoendes dan onvoldoendes. Ik ben blij dat ik er alles aangedaan heb, om toch nog over te gaan.

tumblr_nhvoozehzK1rodceto1_500
2. Feel the fear and do it anyway. Ik heb soms momenten dat ik iets echt niet durf, maar toch probeer ik het dan wel. Ik vind opgeven het lafste wat je in het leven kan doen, en probeer daarom dan ook om mijn angsten te overwinnen. Zo ga ik dit jaar optreden op school tijdens podiumweek, terwijl ik dat eigenlijk doodeng vind. Het optreden komt trouwens op Youtube te staan, dus tegen die tijd zal ik wel een artikel erover schrijven. 

tumblr_ni0xf2hXDN1rdv7x5o1_500 (1)
3. Someone will always be prettier, someone will always be smarter, someone will always be younger, but they will never be you. Een probleem waar veel meisjes denk ik tegenaan lopen, er is altijd iemand beter. Je kunt erover klagen en je er rot door voelen, maar vergeet niet dat er niemand is zoals jij. Je bent zo bijzonder! En natuurlijk mag jij je wel eens rot voelen omdat iemand anders beter is, maar zolang je daarna maar weer opstaat en trots op jezelf bent!

tumblr_ni0xw1a6Da1sqrp37o1_500
4. Never underestimate the power of tea and a good book. Veel mensen vergeten tegenwoordig hoe fijn lezen kan zijn. Natuurlijk kan dat met een kop thee of koffie, maar lezen kan zo fijn zijn. Soms ga ik lezen als ik mij even niet goed voel. Het voelt dan gewoon alsof je even iemand anders kunt zijn en in je eigen bubbel kunt gaan zitten. Ik vergeet dan even de wereld om mij heen en jeetje wat voelt dat goed!

tumblr_ni143qMoLD1t9jt5wo1_500 (1)
5. Take it day by day and be grareful for every breath. Neem elke dag zoals hij is, want je kunt hem toch niet veranderen. Als je eenmaal iets gezegd hebt, kun je het niet terug draaien en dat geldt ook als je iets gedaan hebt. Je kunt het goedmaken of zo laten, maar verder niet. Daarom moet je elke dag dankbaar zijn, want elke dag heeft een betekenis. Elke dag doe je iets, wat je toekomst verandert. In het begin lijkt het alsof dit niet meer goed komt, maar er komt een dag dat jij jezelf erover heen zet en verder gaat. Dus geniet van elke dag en wees elke dag dankbaar!

Ik vind elke quote heel erg mooi, en de quotes die iets voor mij betekenen heb ik vertelt waarom dat zo iets. Nu ben ik wel benieuwd naar jullie favoriete quote. Dus wat is je favoriete quote? En waarom? 

Loves Yvet

 

4 gedachten over “Quotes #1

  1. Ik vind vooral deze erg goed: Someone will always be prettier, someone will always be smarter, someone will always be younger, but they will never be you. Leuke quotes heb je uitgekozen 🙂

Geef een reactie

