TAG

De NOM NOM NOM Tag

Ik vond het wel eens tijd voor tag, daarom vul ik vandaag de ‘nom nom nom’ tag in. Het is een tag die over eten gaat en daarom dus super leuk en lekker. Ik vind het de laatste tijd steeds leuker om zelf te koken en doe dat dus vaak. Mijn ouders vinden dat erg fijn, haha! Maar vandaag ga ik dus een tag invullen die totaal in het teken staat van voedsel!
tumblr_lvmk5uBWZS1qjic62o1_500
Wat vind jij lekker dat iedereen vies vindt (en andersom)?
Ik vind het echt heerlijk om warme chocolademelk te drinken, maar niet met slagroom. Nee, ik vind het lekker om er een bolletje vanille ijs in te doen. Ik doe het niet mega vaak, maar als ik het doe dan voelt dat even als een verwen-momentje. Ik vind het gewoon heerlijk als er zo’n lekker dik, vettig laagje over de warme chocolademelk komt te zitten. Vaak drink ik dit als niemand erbij is, want mensen vinden het nogal raar en apart.

Wat kook je het liefst (en veel te vaak)?
Ik kook heel erg vaak zalm pasta. Ik vind het gewoon heel erg lekker en erg gezond. Ik maak de pasta altijd met crème fraîche, zalm (ofcourse), bosuitjes, spinazie en tagliatelle. Ik vind dit erg lekker, maar ik wissel het ook wel af met andere gerechten. Zo vind ik het ook heel erg leuk om gevulde courgettes te maken!

tumblr_nc47ht7NLO1twctpjo1_1280
In welk restaurant zou je het liefst elke dag eten?
Deze is moeilijk, want ik ga niet zo heel vaak uiteten. Als ik uiteten ga, ga ik vaak naar hetzelfde restaurant. Ik kan dus niet echt vergelijken met andere restaurants. Maar vooral restaurants waar je kunt wokken, sushi en Italiaans kan eten kom ik graag.

Als er een broodje naar je vernoemd zou worden, wat zou er dan op zitten en hoe zou het heten?
Vast iets van vis, zoals zalm of tonijn. Ik kan niet echt kiezen tussen die twee. Dus tellen twee versies ook? Verder zou er sla, tomaat, komkommer en een klein beetje ui opzitten. Het zou iets in deze richting zijn.

tumblr_mlo7jzuMDq1s33l0qo1_500
Deel een handige kooktip:
Ik vind koken heel erg leuk, maar als jij het minder leuk vind dan zijn er twee dingen waardoor koken leuker word. Zet wat muziek aan en kook met iemand erbij. Sommige dingen zijn gewoon leuker om samen met iemand te doen en muziek maakt meestal al een hele hoop goed. Nou vind ik koken gewoon al heel leuk, maar als ik er eigenlijk niet zo veel zin in heb, gebruik ik dus die twee tips.

Wat staat er nog op je food baking bucket list?
Ik wil eigenlijk nog echt heel veel leren koken. Maar zelf pasta maken, lijkt mij echt super leuk. Ik zou dit heel graag in Italië willen doen. Maar ook pizza lijkt me super leuk om echt vers te maken.

Zelf koken / Eten bestellen / Buiten de deur eten
Hierbij moest ik lang nadenken voordat ik een antwoord kon geven. Eten bestellen viel sowieso al af, ik vind dat gewoon niet zo gezellig. Maar tussen zelf koken of buiten de deur eten vond ik het erg moeilijk om te kiezen. Maar uiteindelijk heb ik gekozen voor zelf koken. Ik vind het gewoon heel erg leuk om te koken en het geeft een soort van voldoening als je zelf hebt gekookt. Vooral als het ook nog eens goed gelukt is en lekker smaakt. Maar buiten de deur eten is ook wel erg leuk hoor!

Ben je ergens allergisch voor?
Ja, ik ben allergisch voor lang houdbare producten. Ik kan dus niet tegen melk die buiten de koelkast kan staan. Als ik dat drink word ik heel erg benauwd en ben ik de volgende dag ziek.

Wat is je food obsessie van de afgelopen tijd?
Ik ben de laatste tijd weer verslaafd aan zalm pasta. Een maand geleden had ik er opeens weer zin in en begon ik het te maken. Nu zijn we dus een maand verder en heb ik het bijna elke week gegeten. Maar ook vind ik yoghurt met banaan weer erg lekker de laatste tijd.
tumblr_neofdp8PAF1sxruggo1_500
Wat is je favoriete toetje?
Fruit! Altijd als ik in een restaurant ben, eet ik als toetje fruit. Misschien best raar, maar ik vind het gewoon heel erg lekker. Maar als ik voor iets anders zou moeten kiezen, dan zou ik gaan voor ijs met iets van chocolade! Of chocolade taart!

Dit waren de 10 vragen over eten. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen. Ik vond het in ieder geval heel erg leuk om eens een tag over eten in te vullen. Hierbij tag ik iedereen die hem ook wilt doen!

Voor welk eten mag ik jou ’s nachts wakker maken?

Loves Yvet

8 gedachten over “De NOM NOM NOM Tag

  1. Wat een leuke tag! Ik vind chocolademelk ook heerlijk, maar in combinatie met vanille ijs heb ik nog nooit geprobeerd. Het klinkt best wel lekker eigenlijk :$

Geef een reactie

