Lifestyle

Lifestyle | 10 tips voor… #1

Ik heb vandaag iets totaal nieuws! Ik wilde graag een soort van serie hebben op mijn blog, zoiets als het delen van mijn bucketlist. Maar ik wilde dat wel iets waar jullie iets aan hebben. Daarom heb ik bedacht om lijstje te delen van met 10 tips voor situaties waar we allemaal wel een keertje mee te maken krijgen of wat we al hebben mee gemaakt. Als je het al meegemaakt hebt, hoop ik dat mijn tips de situatie nog wat kunnen verbeteren of dat jij zelf nog een aanvullende gouden tip hebt! Vandaag beginnen we in ieder geval met 10 tips voor: Een eerste date!

1. Doe een leuke activiteit samen. Kies een activiteit dat jullie beide leuk vinden. Zijn jullie bijvoorbeeld alle twee sportief, ga dan survivallen. Of houden jullie alle twee heel erg van films kijken, ga dan een avondje naar de bios of houd zelf een filmavondje. Zorg in ieder geval dat jullie iets doen waar jullie beide in geïnteresseerd zijn.

tumblr_ndh29cTibp1r26uico1_500
2. Ga niet ‘overdressed’ naar je date toe. Jongens willen jou graag leren kennen. Met leren kennen bedoelen zij degene die je het vaakst bent. Ze hoeven jou nog niet gelijk een in promjurk te zien. Kies gewoon iets simpels om aan te trekken, zodat hij de echte jij kan leren kennen.

3. Draag niet al te veel make-up. Deze tip slaat een beetje terug op de vorige, maar deze is wel erg belangrijk. Het is gewoon een feit dat jongens niet van een hele plamuurlaag op je gezicht houden. Ze vinden het prima als jij een beetje foundation en mascara op hebt, maar veel meer vinden zij niet nodig. Bovendien is het zo, dat ze je ooit toch wel zonder make-up gaan zien als het wat wordt. Als jij dan vervolgens er heel anders uitziet zonder make-up kunnen ze wellicht een beetje schrikken.

4. Niet de hele tijd op je mobiel zitten. Veel jongens vinden dit vervelend. Geef toe, als jij met een jongen afspreekt en hij zit de hele tijd op zijn mobiel, dat vind jij ook niet leuk! Iedereen voelt zich dat genegeerd of oninteressant. Niemand houdt van dat gevoel, dus zorg dat je het ook niemand bezorgd!

5. Interesseer je voor zijn hobbys. Op een eerste date leer je elkaar natuurlijk beter kennen, daarvoor is de eerste date natuurlijk ook. Soms kan er wel eens een hobby tussen zitten waar een jongen graag over praat, echter kan jij dit een echte no-go vinden. Maar probeer die ene ‘no-go’ te accepteren en probeer te luisteren. De rest van hem kan alsnog leuk zijn.

tumblr_ndhhoirpl61rqlpoto1_500
6. Neem een kleinigheidje voor hem mee. Jongens vinden verassingen stiekem wel heel erg leuk. Maak daarom iets speciaals om aan hem te geven op jullie eerste date, hij zou zich heel erg gevleid voelen dat jij zoveel moeite voor hem hebt gedaan. En je maakt gelijk een goede indruk, omdat je laat zien dat hij echt die speciale jongen is waar jij voor valt (niet letterlijk natuurlijk :p)

7. Neem kauwgom/pepermunt mee. Er kan een moment op de date ontstaan dat jij of hij graag zou willen zoenen of dat jullie dat alle twee willen. Dat laatste zijn heel fijn zijn, maar zo er wel voor dat je fris uit je mond ruikt. Het beste is om een rolletje pepermunt in je tas te hebben, kauwgom is je laatste redding. (kauwgom kan een beetje ordinair staan, dus pepermunt is het beste)

tumblr_nde969NxlR1sogxfho1_500
8. Probeer niet alleen maar over jezelf te praten. Misschien is dit wel de grootste blunder die een meisje kan begaan. Te veel praten over jezelf kan namelijk echt niet. Natuurlijk moet je hem laten zien hoe leuk je bent en wat jij allemaal leuk vindt. Maar laat hem ook zijn zegje doen, anders loopt het waarschijnlijk slecht af met deze date.

9. Niet stressen, het komt wel goed! 

10. Wees jezelf. Dit is de belangrijkste tip die ik je kan meegeven. Natuurlijk wil je zo leuk mogelijk lijken, maar dat doe je niet door te faken. Je krijgt misschien uiteindelijk wat met je date en dan zie je hem vaak. Om dan elke keer dat je hem ziet, maar net te doen alsof dat werkt niet. Wees dus gewoon lekker jezelf!

Wat vonden jullie van de eerste 10 tips voor…? En heb jij nog een gouden tip voor een eerste date? 

Loves Yvet

7 gedachten over “Lifestyle | 10 tips voor… #1

  1. handig zulke tips!! 🙂 ik zit te denken voor nog een tip… maar ik kan niet zo snel eentje bedenken 😦 . Maar deze die van jou zijn super! 🙂 als ik een date zou hebben had ik ze wel opgevolgd maar ik zit al 1 jaar en drie maanden met me vriend 😛

Geef een reactie

