Lifestyle

Lifestyle | Tips voor als je ziek bent

We kennen het allemaal wel, ziek zijn.
De periode van de verkoudheid en de griep is weer aangebroken.
Ook ik ben dit jaar weer getroffen, al bijna een week heb ik last van de
griep.. Erg balen, maar het enige wat je kunt doen is uitzieken, toch?
Niet dus, er zijn heel veel dingen die je kunt toepassen om niet
zo lang aan de griep vast te zitten. Vandaag deel ik mijn tips met jullie!

Tip 1
Drink genoeg. Het maakt niet uit of je nou water of iets
anders drinkt, zolang je maar veel drinkt.
Door te drinken wordt je lichaam gezuiverd en zal het zich
dus sneller herstellen van ziektes.

tumblr_nbnamh8GDt1sbafcao1_500

Tip 2
Deze tip gaat verder op tip 1, want behalve drinken is eten erg belangrijk.
Bij eten is het echter wel belangrijk dat je gezond eet.
Zorg ervoor dat je alle vitamines kunt binnen krijgen die je nodig hebt.
Eet daarom genoeg fruit en groente.
Een favoriet van mij zijn wraps met zalm, zo krijg je ook
belangrijke vetten binnen. Combineer het met wat sla en andere groente
en daar is je gezonde lunch!

Tip 3
Ga elke dag onder de douche, zo kan je lichaam ontspannen.
Na een douche voel ik me ook gelijk al een stuk beter,
dat komt omdat je luchtwegen open worden gezet door de stoom
die er ontstaat. Warm douchen is dus het beste!

tumblr_nbol57rEs51tobhdvo1_500

Tip 4
Verzorg je lichaam extra goed als je ziek bent. Het is belangrijk
dat er niet nog meer bacteriën je lichaam binnen komen.
Was daarom door de dag heen steeds je handen, vooral nadat je
een paar keer hebt gehoest of geniest!

tumblr_nboyz4DAb01s98crso1_500

Tip 5
Nee, deze tip heeft niks te maken met de schattige kat die te zien is.
Nee, het gaat om wat de kat doet, slapen!
Zorg dat je veel slaapt, als je slaapt kan je lichaam zich beter herstellen
dan wanneer je wakker bent. Elke keer dat je voelt dat je even op bed
moet gaan liggen, ga dan ook op bed liggen!

Dit zijn mijn 5 tips voor als je ziek bent. Ze helpen bij mij heel erg goed.
En ja, ik moet ook eerlijk zijn, het lukt mij ook niet om ze allemaal perfect uit te voeren.
Maar hou deze tips in je achter hoofd!

Loves Yvet

Een gedachte over “Lifestyle | Tips voor als je ziek bent

Geef een reactie

